Potrebujete pomoc?
Máte nejakú otázku alebo problém? Neváhajte nám napísať. Odozva od nás Vám príde na zadaný e-mail, preto dbajte na správne vyplnenie.
Zadajte Vaše meno: Zadajte Vašu e-mailovú adresu:

Zľava 10% pri každom nákupe

Mužský organizmus sa od ženského nelíši len na pohľad. Ich látková výmena má rôzne špecifiká, ktoré treba podporiť. Muži pre správne fungovanie organizmu potrebujú inú kombináciu vitamínov a minerálnych látok ako ženy. Páni, viete, ktoré vitamíny a minerálne látky potrebujete a aké majú účinky? Prezradíme vám, ako sa k odporúčanej dennej dávke spomenutých látok dostať bez toho, aby ste museli sledovať všetko, čo zjete. 

 

jablko s vyhryznutým vitamínom

 

Vitamíny a minerálne látky v kocke

 

Upozornenie: Toto zhrnutie vitamínov a minerálnych látok podáva základné informácie. Nenahrádza odbornú literatúru a vedecky podložené fakty. Spracovať ich do jedného článku je časovo a priestorovo veľmi náročné.

 

Vitamín A (retinol) patrí medzi antioxidanty, ktoré chránia bunky pred voľnými radikálmi. Spomaľuje starnutie, posilňuje imunitu a podporuje reprodukciu. Potrebujeme ho pre rast kostí, zdravú pokožku, oči a dýchacie cesty. Naše telo si ho dokáže vyrobiť z provitamínov, ktoré získava z brokolice, špenátu, melónu, mrkvy a kukurice. K jeho premene a uvoľňovaní dochádza v pečeni. Jeho nedostatok spôsobuje šeroslepotu, poškodenie očnej sietnice, kožné a infekčné ochorenia a pokles pohlavnej aktivity. Veľa vitamínu A spôsobuje bolesti hlavy, apatiu, nechutenstvo, zvracanie a únava. Chronický nedostatok môže prerásť do poškodenia, až cirhózy pečene.

Nachádza sa len v potravinách živočíšneho pôvodu, najmä v pečeni, rybách, rybom tuku, syre, masle, mlieku a vaječnom žĺtku.

* odporúčaná denná dávka: 0,7 – 1,2 mg

 

Vitamín E (tokoferol), vitamín rozpustný v tukoch je jedným z najznámejších antioxidantov. Podporuje tvorbu červených krviniek, zúčastňuje sa na obnove a tvorbe svalovej hmoty, zlepšuje činnosť pohlavných žliaz a potenciu. Poznáme ho najmä ako vitamín, ktorý spomaľuje starnutie buniek a tkanív, preto sa často pridáva do kozmetických prípravkov. Jeho nedostatok spôsobuje rozpad červených krviniek, degeneráciu pohlavných žliaz a sterilitu, zápaly obličiek a spomaľuje hojenie rán.

Nájdete ho v zelenej listovej zelenine, sóji, orechoch, vajíčkach, obilninách a rastlinných olejoch.

* odporúčaná denná dávka: 5 - 30 mg

 

Vitamín D3 (kalciol) tiež patrí medzi vitamíny rozpustné v tukoch. Tvorí sa v koži za aktívnej pomoci ultrafialového žiarenia, ktoré nám zabezpečí až 80 – 90 % jeho dennej dávky. Organizmus ho využíva pri absorbcii vápnika a fosfátu do kostí a podporuje imunitu, funkciu svalov, srdca, pľúc a mozgu. Na jeho dostatočný prísun treba dávať pozor najmä v zimných mesiacoch. Nedostatok vitamínu D3 spôsobuje rednutie kostí, zlomeniny, úbytok svalovej hmoty a sily. Odhalenie jeho nedostatku môže trvať aj niekoľko rokov. Prejavuje sa zvýšeným krvným tlakom a zmenami nálad, ktoré môžu prerásť do úzkosti.

Jeho dávku doplníte konzumáciou rýb, hovädzieho mäsa, syra a vaječných žĺtkov.

* odporúčaná denná dávka: 25 - 100 µg

 

Vitamín B1 (tiamín) je vitamín rozpustný vo vode citlivý na teplo. Zúčastňuje sa energetickej premeny v bunkách, mení najmä cukor, alkohol a rozvetvené mastné kyseliny. Ovplyvňuje fungovanie nervového systému, srdca, obličiek a tráviaceho systému a stabilizuje chuť do jedla. Zvyšuje psychickú výkonnosť a zmierňuje podráždenosť a náladovosť. Jeho nedostatok sa prejavuje poruchami a zápalmi nervov, celkovou slabosťou, mravenčením v končatinách, poruchami chôdze a poruchami psychiky. Nadbytočné množstvo telo vyplaví, ale keby sa mu to nepodarilo, môže sa to prejaviť bolesťou hlavy, svrbením pokožky, slabosťou, potením a nevoľnosťou.

V malom množstve sa nachádza v takmer všetkých potravinách rastlinného a živočíšneho pôvodu, najmä v strukovinách, zemiakoch, slivkách, vajciach, hovädzom mäse a vnútornostiach.

* odporúčaná denná dávka: 0,2 – 1,4 mg

 

Vitamín B2 (riboflavín) zabezpečuje dobrý stav kože a očí, zlepšuje funkciu srdca a ďalších orgánov a zúčastňuje sa na metabolizme sacharidov, lipidov a aminokyselín a tak získava energiu pre správne fungovanie každej bunky nášho tela. Kôra nadobličiek ho potrebuje pri produkcii hormónov. Je nevyhnutnou súčasťou pri tvorbe červených krviniek, regulácii rastu a reprodukcii.

Vyššiu spotrebu vitamínu B majú fajčiari a ľudia konzumujúci alkohol.

Vyskytuje sa v kvasniciach, mlieku, mäse a rybách.

* odporúčaná denná dávka: 0,2 – 1,6 mg

 

Pozri aj: Kolostrum. Biologické zlato na podporu imunitného systému

 

Vitamín B3 (niacín) je vo vode rozpustný vitamín, ktorý sa podieľa na energetickom metabolizme bunky a uvoľňovaní energie z potravy. Udržiava hladinu cholesterolu v krvi a bráni uvoľňovaniu mastných kyselín z tukového tkaniva. Vitamín B vo veľkých dávkach rozširuje cievy, preto sa používa aj pri liečbe vysokého krvného tlaku. Pri jeho nedostatku vás potrápi nespavosť, nechutenstvo a bolesti brucha.

Doplníte ho konzumáciou pečene, tuniaka a arašidov.

* odporúčaná denná dávka: 5 – 20 mg

 

Vitamín B6 (pyridoxín) patrí medzi vitamíny rozpustné vo vode. Je súčasťou metabolizmu červených krviniek a potrebujeme ho pre zdravý rast a vývoj kostry. Jeho nedostatok sa prejavuje poruchami imunitného systému, problémami s rastom a postihnutím svalov.

Nachádza sa v mäse, mliečnych výrobkoch, celozrnných produktoch, banánoch a kvasniciach.

* odporúčaná denná dávka: 0,1 – 2 mg

 

Vitamín B12 (kobalamín) je jediný vitamín, ktorý obsahuje kov. Konkrétne kobalt. Ukladá sa v pečeni a jeho zásoby vydržia aj niekoľko rokov. Podporuje vznik červených krviniek a tvorbu myelínu, chráni pred megaloblastickou anémiou a kumuláciou homocysteínu. Je dôležitý pri syntéze RNA a DNA a podporuje rast detí. Jeho nedostatkom trpia najmä ľudia so zápalom žalúdka a inými črevnými chorobami, chronickým ochorením pankreasu a ľudia nad 50 rokov.

Málo vitamínu B12 v tele spôsobuje nízky počet červených krviniek, čo sa prejavuje celkovou slabosťou, častými aftami, poruchami nervov, problémami s rovnováhou, zlou koordináciou svalov, náladovosťou a oslabenou pamäťou.

Obsahuje ho najmä pečienka, mäso, treska a mliečne výrobky.

* odporúčaná denná dávka: 2,4 mg

 

Vitamín B7 (biotín) možno poznáte pod názvom vitamín krásy. Patrí medzi vitamíny rozpustné vo vode. Stará sa o to, aby ste mali krásne a zdravé vlasy, pokožku a nechty. Podieľa sa na metabolizme tukov, karbohydrátov a aminokyselín. Karbohydráty mení na glukózu a dodáva nám energiu, ktorú potrebujeme. Pomáha s reguláciou hladiny cukru v krvi. Podporuje činnosť pohlavných žliaz a ovplyvňuje plodnosť. Zmierňuje kŕče a bolesti svalov a zmierňuje únavu a depresie.

Jeho nedostatok oslabuje nechty a vlasy, a na pleti sa tvoria zapálené vyrážky a ekzémy. Môžu vás potrápiť tráviace ťažkosti, poruchy látkovej výmeny a únava, ktorá môže prerásť do depresie.

Vitamín B7 doplníte konzumáciou pečienky, pivovarských kvasníc, droždia, orechov, ovsa, sóje a strukovín.

* odporúčaná denná dávka: 5 – 35 µg

 

Vitamín C (kyselina askorbová) patrí medzi najsilnejšie a najznámejšie antioxidanty. Pre správne fungovanie ho potrebuje skoro každá bunka a tkanivo v našom tele. Je rozpustný vo vode a vstrebáva sa v tenkom čreve.

Vitamín C posilňuje imunitný systém, podporuje vznik bielych krviniek, urýchľuje hojenie rán, pomáha pri tvorbe kolagénu, pomáha vstrebávať železo, reguluje telesný rast a viaže ťažké kovy a vylučuje ich z tela von. Pomáha pri srdcovocievnych ochoreniach, astme a rezistentnej tuberkulóze. Jeho nedostatok sa prejavuje únavou a podráždenosťou, zníženou fyzickou výkonnosťou a bolesťami kĺbov. Dlhodobý nedostatok vitamínu C môže spôsobiť skorbut, ochorenie námorníkov, ktoré sa prejavuje krvácaním z pokožky a slizníc, vypadávaním zubov a vlasov, zlým hojením rán a nedostatočnou ochranou proti infekčným ochoreniam.

Jeho prísun zvýšite konzumáciou čerstvého ovocia (kivi, jahody, čierne ríbezle, citrusy, jablká) a zeleniny (kapusta, paprika, kel, zemiaky, brokolica). Tepelným spracovaním sa z potravy vytráca.

* odporúčaná denná dávka: 75-90 mg

 

ovocie na tanieri ako zdroj vitamínov

 

Magnézium (horčík) je prvok, ktorý zodpovedá za svalové sťahy srdca, usmerňuje výmenu informácií medzi jednotlivými nervovými bunkami a podieľa sa na tvorbe vyše 300 enzýmov nášho tela. Potrebujeme ho najmä pri nadmernej fyzickej a psychickej záťaži. Reguluje hladinu vápnika a glutamátu v bunkách. Nedostatok magnézia spôsobuje svalové kŕče, úzkosť a depresiu, nespavosť, závrate, silné migrény, problémy so srdcom a vysoký krvný tlak, vyčerpanosť, únavu, oslabuje pamäť a schopnosť učiť sa.

Magnézium sa v malých stopách vyskytuje v skoro všetkých potravinách. Zelenej zelenine, orechoch, semenách a celozrnných výrobkoch, ďatlách, banánoch, ananáse, mandliach, kešu,strukovinách, špenáte, artičokoch, varenom kuracom mäse, sezame, droždí, pšeničných klíčkoch a tuniaku.

* odporúčaná denná dávka horčíka je 375 mg

 

Zinok (Zn) je minerál, ktorý potrebuje najmä pokožka a kostné tkanivo (cca 90 % sa vyskytuje v kostiach). Jeho nedostatok sa odzrkadľuje najmä na stave našej pokožky, vlasov, nechtov a oslabenej imunite. Podporuje erekciu a potenciu a zlepšuje čuch, zrak a chuť. Chráni bunky týchto receptorov a zmyslov pred oxidačným vplyvom a predčasným starnutím. Upokojuje nervový systém a pozitívne vplýva na výkonnosť organizmu, rast a celkovú fyzickú silu.

Najviac zinku sa nachádza v červenom a kuracom mäse, morských plodoch, špenáte, brokolici, kapuste, orechoch, strukovine, mliečnych výrobkoch, hubách a pivovarských kvasniciach.

* odporúčaná denná dávka horčíka je 375 mg

 

Mangán (Mn) potrebujeme aj preto, aby naše telo dokázalo správne využiť vápnik, fosfor, železo a vitamíny E a C. Zúčastňuje sa tvorby bielkovín, cukrov a tukov. Udržuje jednotu kostí a kože a ovplyvňuje metabolizmus cholesterolu. Chráni pred osteoporózou, artrózou, zubnými kazmi, vysokým krvným tlakom, chudokrvnosťou z nedostatku železa, cukrovkou a Parkinsonovou a Alzheimerovou chorobou.

Jeho nedostatok sa prejavuje spomalenou tvorbou kostí, poruchou reprodukčných funkcií, nervovými poruchy, stratou telesnej hmotnosti, kožnými ochoreniami a lámavosťou zubov. Ukladá sa v kostiach, ale telo si ho do zásob neuskladňuje. Získavame ho len z toho, čo prijímame v potrave.

Nachádza sa v ryži, zemiakoch, listovej zelenine, orechoch, avokáde a čučoriedkach.

* odporúčaná denná dávka 2 až 5 mg

 

Bude vás zaujímať: Zázrak z prírody, o ktorom musíte vedieť

 

Meď (Cu) je esenciálny stopový prvok krásy, posilňuje imunitu a zlepšuje kvalitu nechtov, vlasov a pokožky. Ovplyvňuje tvorbu kolagénu a elastínu, zaisťuje pružnosť ciev, podporuje tvorbu bielych krviniek a zvyšuje odolnosť proti infekčným baktériám. Zúčastňuje sa tvorby mnohých enzýmov, napr. superoxidu dismutáza, ktorý patrí k najsilnejším antioxidantom a podporuje využitie medi a zinku, chráni cytoplazmu pred voľnými radikálmi, ovplyvňuje sfarbenie pokožky a preventívne pôsobí proti osteoporóze a zápalmi pohybového aparátu. A to nie je všetko. Zvyšuje využitie železa v organizme, pre správnu činnosť ju potrebujú nervy a mozog mozgu, znižuje hladinu histamínu a podporuje vstrebávanie vitamínu C.

Keď jej chcete mať stále toľko, koľko organizmu patrí, jedzte strukoviny, celozrnné obilie, orechy, čerstvú zeleninu, mäso, pečeň, droždie a morské živočíchy.

* odporúčaná denná dávka 2,5 – 3,0 mg

 

Selén (Se) je antioxidant, ktorý chráni bunky pred pôsobením voľnými radikálmi a oxidačným stresom. Ovplyvňuje správne fungovanie metabolizmu a štítnej žľazy, zmierňuje poškodenie DNA, podporuje imunitu a utlmuje zápal. Nízka hladina selénu v krvi zvyšuje riziko ochorení tepien srdca. Zmierňuje prejavy zhoršovania poznávacích funkcií a stratu pamäte u ľudí s Alzheimerovou chorobou. Najviac selénu obsahuje štítna žľaza. Chráni ju pred poškodením oxidačným stresom a podporuje produkciu hormónov štítnej žľazy, podieľa sa na regulácii metabolizmu a riadi rastové a vývojové procesy v tele.

Selén obsahujú orechy, tuniak, ustrice, sardinky, slnečnicové semienka, kuracie mäso, vajcia, huby.

* odporúčaná denná dávka: 55 až 200 µg

 

Hydrolyzovaný (predštiepený) kolagén. Predštiepený znamená, že dochádza k skráteniu molekulových reťazcov, aby bol kolagén lepšie stráviteľný a lepšie sa vstrebával, aby ho naše telo dokázalo dobre využiť. V tekutine sa dobre rozpúšťa a pôsobenie živín potrebných pre regeneráciu je ešte efektívnejšie. Ovplyvňuje pružnosť pokožky a zlepšuje kvalitu vlasov a nechtov. Pri dostatočnej hladine kolagénu organizmus lepšie regeneruje, čo ocenia najmä športovci, ktorí svoje telo vystavujú neprimeranej záťaži a ľudia s problémami s pohybovým aparátom. V rôznych tkanivách a štruktúrach živočíšnych organizmov sa vyskytuje až 27 tipov kolagénu. Ľudský organizmus potrebuje najmä kolagén I., II., III. a IV. tipu.

* odporúčaná denná dávka: 2 - 3 g

 

Výťažok zo zeleného čaju je silným spaľovačom tukov a antioxidanty mu tiež nechýbajú. Spomaľuje starnutie, prečisťuje organizmus, zlepšuje myslenie, znižuje cholesterol, podporuje imunitný a kardiovaskulárny systém. Extrakt zo zeleného čaju obsahuje prírodné aktívne látky (polyfenoly, katechíny a epigallocatechin gallát (EGCG). Zelený čaj má silné antioxidačné účinky a intenzívne bojuje proti oxidačnému stresu. Bráni telu prebytočné sacharidy premieňať na tuk.

 

Koncentrát šťavy z čiernych ríbezlí obsahuje veľa vitamínu C. Na pokrytie dennej dávky stačí skonzumovať 35 - 40 ríbezlí. Ríbezľové farbivo obsahuje karotény, z ktorých sa pri látkovej premene vytvára vitamín A. Obsahujú aj vitamín B5, vitamín E, železo, draslík, horčík, mangán, vápnik a niacín. Vitamíny a stopové prvky, ktorým sme sa tu už venovali. Posilňujú imunitný systém a produkciu hormónov, aktivizujú bunkový metabolizmus a krvotvorbu, chránia bunky pred voľnými radikálmi, chránia sliznice, upokojujú nervy, zlepšujú náladu a podporujú funkciu srdca a svalovú činnosť.

 

Výťažok z čierneho korenia (piperín) zvyšuje produkciu žalúdočnej šťavy a tým urýchľuje metabolizmus. Zlepšuje prenos aminokyselín cez črevnú sliznicu, redukuje množstvo črevných plynov, blokuje oxidatívny stres a spomaľuje prozápalové cytokíny, ktoré produkujú nádory. Čierne korenie obmedzuje komunikáciu medzi rakovinovými bunkami a spomaľuje rast nádorov.

 

Výťažok z červeného pomaranča obsahuje červené sfarbenie (antokyanidín). Toto sfarbenie obsahujú aj slivky a čučoriedky. Je to antioxidant a chráni organizmus pred starnutím buniek a voľnými radikálmi. Zmierňuje príznaky cukrovky, epilepsiu a ochorenia pečene a srdca. Červené pomaranče znižujú krvný tlak, podporujú črevnú peristaltiku a zvyšujú odolnosť organizmu.

 

L-arginín je aminokyselina, ktorá zlepšuje prietok krvi a stav ciev a pozitívne vplýva na prekrvenie pohlavnej sústavy a pohlavných orgánov u mužov, čo má pozitívny dopad aj na ich sexuálny život. Podporuje svalové bunky a predlžuje trvanie fyzického výkonu bez neskorších príznakov svalovej horúčky. Ovplyvňuje aj produkciu rastového hormónu. Udržiava hladinu cukru, soli a cholesterolu, posilňuje imunitný systém, urýchľuje hojenie rán a podporuje spaľovanie tukov.

Nachádza sa v semenách, orechoch, hrozienkach, chliebe, ryži, čokoláde, obilninách, ovocí a zelenine, strukovinách, morčacom mäse, vajciach a mliečnych výrobkoch.

 

L-cysteín je neesenciálna aminokyselina, ktorú si telo dokáže vytvoriť samé, ale bez prítomnosti vitamínu B6 to nezvládne. Zlepšuje stav vlasov a nechtov, pomáha pri tvorbe a regenerácii kože, keratínu a kolagénu. Zlepšuje odkašliavanie pri bronchitíde a ochoreniach dýchacích ciest, podporuje produkciu inzulínu a aktivitu bielych krviniek a zvyšuje hladinu ochranných enzýmov v tele.

 

L-prolín posilňuje imunitný systém a zmierňuje zápal. Kombinácia aminokyselín lyzín a prolín zabezpečujú hladký priebeh krvi cievami a zabraňujú zachytávaniu zachytávaniu cudzích látok o steny ciev a usadzovaniu lipoproteínov vo forme  sklerotických plakov.

Nachádza sa najmä v kolagéne, kvasniciach a včelom mede.

 

Rozmýšľate, ako všetky spomenuté vitamíny, minerály a stopové prvky dostať do organizmu každý deň v odporúčanej dávke? Jedným z riešení je správna kombinácia potravín. Stanete sa otrokom toho čo jete a jedlo sa stane nevyhnutnosťou, ktorú si prestanete užívať. Druhou možnosťou je každodenná podpora všetkého, čo je pre muža dôležité v jednej 25 ml ampulke.

 

5 in 1 všetky vitamíny a minerálne látky určené mužom v jednom

 

Prečo práve 5 IN 1 MEN´S SHOT

 

Mužské telo sa od toho ženského nelíši len na pohľad. Vstrebávanie látok a celková látková výmena mužov a žien sa od seba líši. 5 IN 1 MEN´S SHOT spája vzájomne zladené obsahové látky, ktoré podporujú správne fungovanie mužského organizmu. 5 IN 1 MEN´S SHOT neobsahuje cukor, laktózu, umelé farbivá a lepok.

 

Objavte tajomstvo skutočnej mužnosti a využite silné a účinné látky z prírody, ktoré vám v kombinácii s vedeckými poznatkami dodajú všetko, čo potrebujete:

 

1; ČISTÚ ENERGIU (aktivuje energiu a podporuje výmenu látok, aby ste počas dňa nestrácali silu)

2; ZDRAVÚ POKOŽKU (účinné látky, ktoré obsahuje podporujú štruktúru pokožky a spomaľujú tvorbu vrások)

3; HUSTÉ VLASY (posilňuje a vyživuje vlasy od korienkov a vlasom dodáva pevnosť a lesk)

4; ATRAKTÍVNE SVALY (podporuje tvorbu bielkovín a svalov)

5; VÝBORNÚ POTENCIU (zúčastňuje sa na prirodzenej tvorbe testosterónu a pozitívne ovplyvňuje vašu mužnosť)

 

COMPLEX Active pomocou inovatívnej zmesi účinných látok aktivuje päť tvorivých procesov dokonalej mužnosti v tele. Organizmu v jednej dávke zabezpečuje stavebných špecialistov (kolagén a L-arginín), 5 aktívnych minerálnych látok (zinok, meď, horčík, mangán, selén) a 10 koncentrovaných vitamínov.

 

COMPLEX Preventive vďaka účinnej kombinácii látok (extrakt z čierneho korenia, čiernych ríbezlí a červeného pomaranča, kofeín zo zeleného čaju) pôsobí preventívne a organizmus chráni.

 

S praktickým a jednoduchým riešením 5 IN 1 MEN´S SHOT budete náročné pracovné činnosti zvládať lepšie. 

 

Využite VERNOSTÝ PROGRAM LR Health & Beauty a získajte TOP PRODUKTY nemeckej kvality za skvelé ceny. 

 

obrázky zdroj: LR Health & Beauty, pixabay.com